Taxi

Idag har jag kört, å kört, å kört o så väntat lite sen kört igen -" just One of those days". 

Det har dock varit en speciell dag och då får man räkna med lite uppoffringar. 

Min stora kille har börjat skolan, förskoleklass, och med facit i hand var det en mycket större dag för mig än för honom. Förskolan och fritids har gjort ett toppen jobb med inskolning, flytten och övergången så Viking (och förhoppningsvis alla andra barn) kände sig trygg och välkommen direkt. Det är inte heller vilken skola som helst utan hela skolan är splirans ny och ligger på landet, fantastisk combo. Idag bjöds det på fanfar, såpbubblor, ballonger, tårtkalas och förväntansfulla barn som sjöng "alla barn är värdefulla" 


Efter tre vändor till denna skola, var det ärende som skulle fixas, fler barn att hämta, barn som ska matas och magar att mättas (flera gångerkr och naturligtvis lite aktiviteter på detta för att runda av med ett kvällsmöte. Nu låter jag gnällig och ja det är jag lite idag, fortfarande blå och öm i foten (=ingen träning) och noll tid till mig själv, jo nu halv tio på kvällen. Att rodda en flerbarnsfamilj kräver ibland mer än ett företag med mångmiljons omsättning - jo så är det! 


I morgon är en ny dag med bara möjligheter,,,,,

Kommentarer

Populära inlägg