ZEKE 6 ÅR

 Zeke Rigoll föddes 9 augusti för 6 år sedan, jag minns det som igår och kommer alltid göra det (om jag mot förmodan inte blir dement eller så!) Jag minns allt, mest tydligt är när du just kommit ut och de tryckte på den stora röda knappen på väggen och gick iväg med dig, iväg till ett annat rum dit läkare hade kommit för att se så du kommer igång med livet, så du andades som du skulle. Jag vet att jag gick efter, svag efter förlossningen så klart, men jag skulle med, jag hade ju hört dig skrika så jag var inte så orolig, det tog inte så lång tid innan vi fick tillbaka dig och den där "bästa fikan i världen" serverades, mackan på BB!    

Zeke är vår klisterbebis som är den som är konstant i vår stjärnfamilj, han är alltid med och alltid här. Han har ett självförtroende som är beundransvärd, en vilja av stål. Han är atletisk och hanterar både boll och klubba. Du är snäll och omtänksam. Zeke är såklart älskad av alla och visar sina känslor tillbaka. 

Jag tror att Zeke kommer ge mig många gråa hår och många vakna nätter även i framtiden, jag kan få problem när han blir tonåring och kanske blir han en riktig tjejtjusare eller en "jock" (sportfåne)  Vi får se, bara han är Zeke, sann mot sig själv så kommer allt lösa sig fint.   









Kommentarer

Populära inlägg