Mål, Mörrum & Fasaner

Igår tänkte jag faktiskt att jag struntar i veckans mål, skiter i dem och kör nytt från i morgon måndag! Men nej det gick inte, har jag bestämt så har jag, efter en tur på 6,5 km  idag har jag nu fått ihop 2 mils löpning denna veckan samt 3 teknikpass och ett pass styrka. Det där styrkepasset gjorde sig känt på alla övriga pass vill jag lova. 

 Från och med i morgon ska det bli ordning och reda, balans och struktur på min kost och träning som i sin tur smittar över på att hitta ett flow i Work-live balansen. Är peppad på att starta! Nästa vecka kommer dock bli tuff och ett puzzlens sig då jag har skolstart för kidsen, SM tävlingar, börjar jobba och jag ska försöka hålla mig 💯 % till planen jag fått av min nya PT. Men det ska gå, och jag ska nog få ihop det men hjälp av resten av familjen. 

Såg att många varit inne å läst att jag varit i Mörrum i veckan, spännande! Jag kan säga att det kommer bli jättebra i Mörrum även framöver, nya platschefen har många liknande tankar som jag ang utvecklingen och möjligheterna, han är driftig, kunnig och en stabil ledare. Det är klart att det blir annorlunda, så är det ju alltid, vi är inte samma person och alla gör på Sitt sätt, det gör även jag! Det ska gudarna veta att jag gör saker på mitt sätt, "its my way or the highway"! 

Jag är väldigt mån om att det ska bli bra i Mörrum, lika som att jag alltid kommer ha Hotellet i Olofström nära mitt hjärta, jag jobbar så, jag lägger det nära och har känslor bakom. Jag kan inte göra på annat sätt, just nu är jag i fas med att se hur jag kan göra detta på mitt nya jobb, som råkar vara gigantiskt. Hur får man ett världsomspännande stort, gigantiskt, bolag att kännas som "mitt", var kan jag hittat hjärtat som jag kan matcha in i? TBA

Jag har älgbanan kvar att skjuta upp för att få ett komplett jägarexamen, jag ska ta tag i det där så fort jag kan, så fort jag hittar någon som kan hjälpa mig med det. Sen hoppas jag kunna börja följa med ut lite smått. Jag har fd kollegor som jag gärna vill hänga på, samt andra bekanta jag hoppas kunna få hänga på. Fasan jakt är något som jag så gärna vill testa och som jag hoppas är min grej, herrgård, tweedkavaj, hundar,gemenskap och god mat - kan vara jag som fått fel bild av det, men jag tror det kan vara precis så härlig känsla jag föreställer mig att det är, om inte så får jag testa något annat. 


Kommentarer

Populära inlägg