Jag kan bara göra det på mitt sätt.

 Vilken grym vecka det varit, känslan höll i sig hela vägen. I helgen har vi: varit på tävling med Viking, lunchat med Svärmor, Fotbolls träning, skrivit in Zeke på Innebandy, lekt med kompisar, besökt lekplatsen, klippt gräset, kört trimmer, gått med Loke, tränat varje dag, plockat in blommorna, plockat svamp, just det lite shopping också och allt detta är en helt vanlig helg helt utan stress för mig. Ska man hänga med mig får man hänga med helt enkelt! 21 300 steg idag och det är utan joggingtur eller träning i det. Det är inte som jag skryter utan jag har just nu bra med energi och skulle man mot förmodan störa sig på det är det ju enkelt att bara sluta läsa om mig så kan jag passa på att må bra så länge.  

Min jobbvecka har också varit givande, massa ny lärdom, jag lär mig så otroligt mycket hela tiden. När man börjar nytt jobb är det lite trevande att hitta sin roll, det är det arbetet jag håller på men nu, simuktant med det jag ska utföra och leverera naturligtvis. För mig är ett jobb mer än ett jobb, det är viktigt att det får vara så (Obs,för mig är det viktigt!) och i det så måste jag hitta hjärtat i bolaget där jag kan hitta att det klickar, där jag kan känna att det är just detta som gör att jag går till jobbet varje dag. Jag känner för alla mina tidigare arbetsplatser, ALLA! De verksamheter jag drivit, driver jag som om de vore mina egna och la massor med känslor bakom, rätt eller fel, jag kan inte göra på annat sätt. Jag känner för människor, plaster, byggnader, bolag och goda idéer.

Jag kan komma på mig själv hela tiden tänka "om jag visst detta tidigare,,," det är erfarenheter som adderas, erfarenheter som blir till kunskap. 

Jag är så glad att hösten är här, den bästa årstiden, ljus kan tändas, tjocktröjan åker på, västen och boots bärs med glädje. Ni som känner mig vet ju att jag älskar hatt och bär hatt främst vid högtidliga eller festliga tillfällen, dessa tillfällen lyser just nu med sin frånvaro, så väl som att mina fina gala klänningar dammar igen i garderoben. Kanske kommer det en tid igen när dessa får åka på. Hattarna kommer åka på snart, det vet jag, ska ju jaga fasan och gå i Tweed snart - då måste jag ha hatt. Jag letar fortfarande efter någon slags klädställning för hattar som man kan ha på väggen så de blir de del av inredningen, gärna som "knappar" som man kan hänga dem på, har du tips så mottager jag gärna. Jag gillar när det jag använder blir en del av inredningen, eller snarare det jag inte använder så ofta med som jag tycker är för fint för att bara hänga eller ligga i en garderob. Som min brudklänning, den är alltid framme, jag ser den varje dag och blir påmind om en av de bästa dagarna i mitt liv. Samma sak vill jag med mina Hattar, jag har köpt dem för speciella tillfällen och jag tycker de är vackra, då vill jag kunna se dem mer än jag gör just nu när det ligger högt, högt upp på en hylla där ingen ser dem.    

Nu är det dags att göra planeringen för nästa vecka, hämtningar, lämningar, mat, träning, jobb och så alla andra diverse uppdrag ska in i schemat. Planering är A-O för att hålla min hjärna i schack. 

Hoppas ni får en grym vecka och har du flow, så "go with the flow" och har du en sämre tid; det blir bättre! 





 

Kommentarer

Populära inlägg