Lite närmare

 Då var jag ytterligare 6,5 km närmare 2 mil, totalt har jag nu joggat 11 km på två dagar. Det innebär att jag har enbart 9 km kvar för att uppnå veckans mål på 2 mil, det fixar jag på en tur, alltså har jag två träningspass kvar denna veckan för att jag ska vara ok med den. Nu när mina turer får ytterligare en mening, med att rasta Loke the dog, så är det lite lättare att få till dem, måste få till dem för att han och jag ska må som bäst. Två pass på 5 dagar är känns mer än rimligt att få till med tanke på jobb och övriga åtagande i veckan. 

Det här med att jag inte håller på med en vanlig sport, släggkastning, är inte helt enkelt för alla utanför friidrotts världen att ta in, de tror oftast att jag driver med dem. Vi började prata om det på jobbet efter de grymma diskus prestationerna herrarna gjorde i OS, då menad de andra på att "vilken håller egentligen på med de där idrotterna kula, spjut och sånt..... "  humm,,,,, jag exempelvis! VA ? tänker de, du? jo just jag! Slägga har varit en del av mitt liv sedan 25 år tillbaka, mer eller mindre på olika nivåer. För 2 år sedan fick jag min allra första egna slägga! Totalt lycka att vid 37 års ålder äntligen få en egen slägga, jag fick den av min bror i födelsedagspresent, funderar på att skaffa mig en diskus också bara för att! 

Jag har anmält mig till veteran SM på Öland nu i augusti, det ser jag fram emot, det trista är dock att Vikt, diskus och slägga går på tre olika dagar och denna gången orkar jag inte bo över som vi gjorde sist. Sist Sm gick på Öland hade vi hyrt stuga, det var varmt och jag sov inte många timmar varje natt, det fanns heller inget runtomkring att göra för varken stora eller små. Denna gången får det nog bli en dagstur enbart med fokus på Slägga, men vi får se det kan ju ändra sig. Vad jag också inte gillar är att Vikt kastning går på fredagen och slägga på lördagen, jag kan inte fatta att de inte vid någon tävling kan byta ordning på dem, då viktkastning förstör mig släggteknik, så har det alltid varit! Jag behöver kasta slägga först och sen vikt, rena rapakaljan för Er som varken vet vad slägga eller vikt är eller innebär antar jag. 

Men jag ska kanske ge det ett försök, har faktiskt inte tränat vikt på 1 år, ska passa på näst jag ska kasta slägga, vilket jag lovat blir denna veckan, så får det bli! 





 

  

Kommentarer

Populära inlägg