Målen för veckan uppnådda!

 2 mils jogg klart denna veckan och en dag slägga/vikts träning också, precis som jag satt upp som mål. Det blev 4 dagars träning och 3 dagars vila från träning.  Nu skulle jag lätt kunna säga att jag ska springa 3 mil nästa vecka för att direkt utmana mig själv, men jag behåller två mils målet men ska få till två dagar teknik veckan som kommer, jag lägger alltså till ett teknikpass. Jag har anmält mig till VSM och behöver träna inför detta event så mycket jag kan.  

Idag har vi haft kalas för mini mannen i huset, Zeke som blir 6 år i morgon. tror han är nöjd och belåten. Nu har vi inga dagis barn längre, bara skolbarn. Det känns både bra och läskigt. Jag skulle gärna varit gravid igen och varit i den bubblan som följer med den första tiden, men det är tiden efter den som är jobbig och som gör att det räcker med barn, men tanken på att aldrig få uppleva vissa saker igen är klart jobbiga, men det kommer andra nya grejer att uppleva. Ju äldre barnen blir desto mer självständiga blir de och desto mer sina egna personer och personligheter. Nu börjar en annan tid för Zeke med skola och fritids, samma fritids som sin ena storebror. 

En annan sak värt att fira är att jag nu ska ha en efterlängtad semester, det var länge sedan jag upplevde en sådan flash back till den intensiva hotell och restaurang drift som jag upplevt de senaste veckorna, jag känner lite blandat inför det, men tar med mig det positiva och all lärdom jag fått. Jag älskar mötet med människor och att få leverera på människors förväntningar och drömmar, det är därför jag jobbar med det jag gör. Jag älskar känslan av Hotell, speciellt om det finns många olika möjligheter för att mötas eller vistas. Hotell korridorer gillar jag i synnerhet de är fyllda med just förväntningar likaså restaurangen, frukostmatsalen, mötet i lobbyn, utemiljön, baren, och allt övrigt som kan finnas.    

Veckan som kommer: 

2 mils löpning, kastträning 2 ggr, ett besök till Mörrum och sovmorgon! 

Kommentarer

Populära inlägg