Vilken låt har du på hjärnan ?

När jag vaknar på morgonen har jag så gott som alltid en låt på hjärnan, varpå jag brukar fråga Zeke " vad har du för låt på hjärnan"? I början svarade han alltid en låt, men nu säger han "jag vill inte leka den leken mamma" ! För mig är det ingen lek, utan jag har alltid en låt som poppar upp i huvudet, alltid olika låtar. igår hade jag " If you love someone, and your not afraid to lose them, you probably never loved some one like I do..". Oftast är det en del i texten jag fastat för som stannar kvar, inte just en visst rubrik eller artist, utan en fras eller några ord. Jag vet inte varför, eller vilken kontext det poppar upp i,  kan vara något jag drömt eller bara något jag går och funderar på. 

 Idag har jag "Some times moms and dads they fall out of love, some times two homes are better than one,,,," Då menar jag inte att jag på något sätt är i en sådan situation just nu, utan i detta fallet något som jag har känns en gång i tiden och där minnen dyker upp kommer oftast en låt med den, Jag har ännu inte mött någon som känner lika, men åter igen jag möter sällan folk som tänker som jag, har du en låt på hjärnan varje dag ? 




Kommentarer

Populära inlägg