Storhandlat på apoteket

 Jag har haft en kanon dag! Efter jobbet hämtade jag Viking, vilket alltid är som en puzzelbit som fattats mig under pappaveckan, jag blir hel igen, lättare att andas och axlarna sjunker! Vi körde inom apoteket och jag har aldrig handlat så mycket på detta ställe på en gång som ag gjorde idag, bindor, trosskydd, ansiktstvätt, våtmedel, Ipren och intimtvätt - och inget av detta var till mig själv! Ni kan ju tänka er, det händer grejer i utvecklingen både här och där med killar och tjej i huset. Jag tycker inte det är det minsta pinsamt att prata om allt med barnen, jag säger det som behövs sägas, med fakta, inga utsvävningar, som sagt inte pinsamt men jag tycker det är jobbigt att de blir äldre så jag måste.  

Efter hemkomst och samtal om både det ena och det andra, blev det klassisk mat, kött, kokta morötter,  potatis med gelé och gräddsås. Jag hade planerat innan vad jag skulle laga till mat, vilket fungerar så mycket bättre än när jag kommer hem och det inte finns något planerat och alla frågar i kör "VAD BLIR DET FÖR MAT ?" Nu har jag 4 dagar till som är bestämda, gött! 

 Barnen fann varandra direkt idag, utan bråk, en lugn kväll där jag tom fick höra viking och William spela spel på Ipaden ihop och viking säger att "Det är bara för du har så grym storebror som din gubbe spelar så bra,...." det värmer att höra. Vi gjorde S ´more dip, Tindra gjorde läxor med Zeke (fast han inte har några) de kryssade i leksakskatalogen, minns ni det ? jag minns! Jag minns när leksakskatalogen kom eller klädkatalog för den delen och jag kunde kryssa för vad jag önskade mig. Vi gjorde hemma gympa och Andreas lurade Zeke att tomten inte kommer om man inte är stor kille  och sover själv - det funkade! Annars är det alltid jag som ska lägga Zeke och ligga bredvid till han somnar, tar ca 1 h varje kväll och börjar bli lite tröttsamt, speciellt när jag har Viking hemma också, han få ju aldrig samma tid. Jag minns för något år sedan att han sa efter jag lagt Zeke, att jag skulle ligga inne hos honom också tills han somnade, snacka om att jag fick dåligt samvete då. 

Det är fullt ös denna veckan, bara bra, roliga saker och några "bara ta sig igenom" saker som ska utföras. 

i morgon är det Tisdag, jepp, bra så, varken mer eller mindre - en tisdag helt enkelt. 

Kommentarer

Populära inlägg