Floskel

Finns det en mening bakom allt? Finns det en mening med livet? Det pratade de om på nyhetsmorgon igår! kan man hitta på en egen mening? Ja det tror jag, det är just det vi ska göra, hitta på din egen mening med allt. Det kommer stunder i alla våras liv då vi tvivlar på just den där meningen! varför dör folk, varför blir vissa sjuka, varför kommer en olycka sällan ensam? Helt omöjligt där och då i svåra stunder att förstå eller äns ta sig ur vissa stunder, men vi gör det! Det finns ett ordspråk som jag älskar: 


Och det är ju verkligen så, vi står ju här dagar, månader, år efter det där som hnde som vi trodde att vi inte skulle resa oss ifrån - Magiskt! Jag har på senaste tiden lyssnat väldigt mycket på Björn Natigo, munken och han har tom det ingraverat i sin vigselring att "this too shall pass". Det är faktiskt ganska skönt att förlita sig på, kanske borde jag tatuera in detta mitt på armen eller handen ? Jag om någon behöver påminna mig själv om detta, ofta, och jag erkänner jag är kass på det, men genom att skriva om det här, och påminna mig om och om igen så blir det säkert lättare. 

Det finns måna fina ordspråk, floskler och annat ordbajseri, man skulle kunna slänga sig med det hela dagarna. Jag kan lyssna på inspirations föreläsningar och inte sällan kommer det samma saker ur dem, ändå är det som natt och dag vem som framför det, en person kan säga en sak som fullständigt "blow your mind" och någon annan kan säga samma sak men då minns jag knappt att det nämndes, spännande va! Men det är inte så konstigt i sig, vi har olika egenskaper och vissa har förmågan att tränga igenom skinnet på oss andra!       

Kommentarer

Populära inlägg