Du väljer själv! Jag väljer själv.

Jag vet alltför många som inte kan se sin egen roll i sammanhang, som inte har förmågan att reflektera över sig själv och sin egen insatts. Sorgligt! Du väljer ju själv, det är en fantastiskt möjlighet, just möjlighet, att styra din vardag. En av de jobbigaste känslorna jag vet är just när jag inte kan styra själv! När den rätten tagits ifrån mig och någon annan styr min tid, mitt liv. I perioder upplever vi alla det någon gång, på något sätt. Ett av mina mål är att styra så mycket jag bara kan, och det handlar om stort som smått. 

Började lite alvarligt detta inlägget, men jag är så trött på de som sätter sig i offerställning direkt i stället för att ta för dig, välj själv, och säg för tusan vad du vill, det är väldigt få som kan läsa tankar här i världen. var också försiktig med vad du smittar med, det är inte bara Covid-19 som är farligt utan negativa beteende är också smittsamma och faktiskt farliga, det är otaliga miljoner det kostar samhället med både psykisk ohälsa men också sjuknärvaro. Med den typen av sjuknärvaro menar jag inte att gå till jobbet snuvig, utan gå till jobbet fast man inte vill vara där alls, det kostar massor.  

Till något trevligare, och något som jag valt själv är att spela padel! Jisses vilken rolig sport padel är, det är helt beroende framkallande. Trodde aldrig att JAG skulle kunna spela en bollsport någonsin. Jag är absolut inte bra, men jag försöker och tycker det är grymt kul. Att välja träningsform är lyx, vill jag jogga gör jag det, vill jag styrketräna, gör jag det, just nu vill jag padla, då gör jag det. I veckan drar även friidrottens inomhusträning igång, det ska också bli roligt! kidsen har varit tappra i år, de har tränat utan att tävla och det är inte helt lätt att hålla motivationen uppe om man inte får se resultat av allt man tränar. 


Så i morgon när du vaknar och går till jobbet, tänk på att du väljer hur din dag ska börja, se ut och sluta. Nej du kanske inte kan välja dina arbetsuppgifter, men de visste du innan eftersom du tog just det jobbet, men din inställning och vad du vill sprida - det väljer DU! Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det är som med allt annat träna, träna och träna lite till! 

GO o glad kexchoklad, YOLO och allt det där!!!!  


Kommentarer

Populära inlägg