Givmilda & ärliga! 

Igår spenderade vi dagen i bilen, 9 timmar närmare bestämt, en bra tid för att prata, lyssna och läsa. Jag har till min stora glädje hunnit med 2 böcker som jag dessutom tyckte gav mig något, på olika sätt men lika mycket. 








"Jag kan ha fel" som Björn NL skrivit har jag lyssnat på tidigare, vilket gjorde det lättare att ta till mig boken. Detta är en bok som kan läsas om Och om igen, jag tror man hittar nya saker i den beroende på var man är i sitt eget liv just där och då man läser. Boken är väldigt ärlig och genuin, sorglig och hoppfull på samma gång.

IKEAs Democratic Design är också en bok jag lärde mig mycket utav att läsa ur ett yrkesperspektiv primärt men jag skulle helt klart säga att den är läsvärd även om man inte Jobbar på IKEA, den är väldigt givmild, hjärtlig och inspirerande. Eftersom jag nu läst båda böckerna så står de till förfogande om någon är intresserad, kunskap räntor för att delas - annars är den värdelös enligt mig. 

Det är märkliga tider, det har aldrig varit bättre att vara negativ än nu! Det är också helt ok att lukta sprit på jobbet och helst ska du inte vara på jobbet alls, men du ska ändå jobba och det oavsett om du är sjuk eller ej så går det lika bra att koppla upp sig på datorn. Är det försvarbart att vara sjuknärvarande ? Jag har inte upplevt problem med det utan spekulerar bara. 




Kommentarer

Populära inlägg