Börjes, 1,1mil och 219 Dagar

Idag var jag sugen på en utflykt, jag tänkte mig kanske en tur till Lister, Åhus, leta upp ett mysigt fik, gå en promenad med Loke på nya marker, kanske äta någt gått (alltid mat med i mina planer!). Det blev Tingsryd! Vi kollade på Bilar på Carlsqvist, vilket inte är en av mina favorit sysselsättningar, men det gäller att kompromissa och nu fick Andreas bestämma lite. Vi hittade inget av intresse och till Zekes förtret var TING Hockey stängt, då blev det Börjes, en klassisk fika på hyllan, jepp kaffet kostar ff 1,5 SEK. Sen hem igen. Jag kan ju utan att ljuga säga att min bild av en mysig utflykt inte riktigt överensstämde med utfallet, men det blev bra ändå!   

Väl hemma var jag i vanlig ordning rastlös, jag blir det när inte saker blir om jag tänkt, då måste det kompenseras och få ut något av dagen som jag i min hjärna tänkt! På med skorna och koppla LOKE, 1,1 mils löptur blev det och kroppen kännes lätt och pigg, vilket jag är sjukt tacksam för och helt utan oro på att få hjärtstopp, eller tanken svepte förbi två ggr men den svepte vidare lika snabbt. 

Jag lovade att skulle dela mina tankar inför min 40 års dag och det tänker jag hålla! idag är det  219 dagar kvar till 23 Augusti, min fördelsedag och början på min 40 års tid! Gott om tid tänker jag spontant. Det känns på ett sätt som en evighet och på ett annat som om det är en fingerknäppning bort! Min man han håller på att planera något inför denna högtidsdag, vilket är lite nervöst för mig men också kul såklart, sjukt nyfiken på vad han ska hitta på. 

Under min löpturringde Viking, lycklig som en speleman berättade han att han fällt sitt första vilt idag, jisses vilken kille, 11 år och ett perfekt skott! Det är så gött att höras hans lycka och stolthet över något som han verkligen brinner för!    

Kommentarer

Populära inlägg