Turridning & Vackra platser

Jag har haft en fantastisk helg, eller hela veckan har faktiskt varit kanon. Jag samlar på fina minnen, vackra platser och möten med människor som är intressanta och snälla och det har varit lite av alla de delarna veckan som gått. Vi kan börja med i torsdags då jag, mina söner och min pappa var på utflykt. Barnen var lediga och vi tog en tripp till Kristianstad för lite shopping, umgänge och mat, en dag  helt i min smak och kidsen verkade också nöjda. Fredagar kommer i en rasande fart varje vecka så även denna och vi avslutade jobb veckan med middag på Best Western  I karlshamn och planering inför lördagen. Jag hade bestämt mig för att planera en heldag med goda vänner. Det började med att vi för någon veckan sedan satt och pratade om resor och alla verkade lite "väntande" och deppiga för att man inte kan resa nu, jag tog det som ett uppdrag! jag vill visa att man kan göra helt fantastiska saker även i Sverige, även i vår direkta omgivning, det finns  så mycket vackert, kul och spännande inom bara 1 h radie - jags kulle kunna fylla ett år med saker att göra. Jag kan nästan bli stressad över att det finns så mycket jag vill hinna med att göra, se och uppleva - att vänta är inte min grej riktigt så jag vill få in som mycket som möjligt här och nu av alla fantastiska saker. 

Nu kanske våra meningar om "fantastiska saker" delar sig i vår vänkrets, men det var jag som planerade och då var det efter mina preferenser jag bokade efter. Jag kan ibland försöka få in för mycket på en dag, jag vill göra allt och i god tid innan tänker jag att det är lugnt och vi hinner, men dagen innan kan jag bli lite stressad och fundera över hur i helskotta ska vi få ihop morgondagen. På lördagen skulle vi få in:  husvisning, hem, lämna barn, lämna hund, packa, hämta vänner, äta något, rida turridning, köra till nästa överraskning! kom även på att jag ville klämma in ett besök på Ritz, ett café jag tycker om att lyxa till det med när tillfälle ges. Har ni inte testat deras kanelbullar så måste det göras. 

Igår, lördag, var verkligen en dag att lägga i bra lådan! Vi fick in allt ink ca 15 mil i bil mellan grejerna!    

Turridning på Lister kan jag varmt rekommendera, vilken fin tur vi fick i både bokskog, naturreservat, stugområden och stranden  




Jag gillar att fixa, boka, ordna så andra får en fin upplevelser, och igår blev det verkligen så. Om jag ska skryta lite så tror och hoppas jag att de blev lite imponerande av resten av kvällen. De hade ingen aning om var vi skulle, jag hade lånat ett ställe som är som en dröm, mitt drömhus, hade kunnat bo där alla dagar i veckan. Ni vet när man upplever att servicen är på topp utan att äns träffa en endaste människa, då är det bra! Allt var enligt instruktioner och genomtänkt. Det var eld i alla kaminer, ljus tända, handdukar farmlada, vin på kylning - allt bara klaffade och blev hur bra som helst! Så om Ni vill ordna en heldag för era vänner som de aldrig kommer glömma - just ask! 
Sen måste jag bara poängterat att jag älskar när folk tänker på detaljer och levererar upplevelser i världsklass, och det fick jag verkligen vara med om igår, sällan jag blir så imponerad.  



Kommentarer

Populära inlägg