Examen 

Idag klarade jag teorin inför jägarexamen, jisses så nervöst! Det var precis så svårt som jag trodde det skulle vara! Jag hade 19 frågor bokmärka som jag behövde gå tillbaka för att studera igen innan jag tillslut klickade på "skicka in". jag klarade det med ett poäng, hade 9 fel. Jag är så lättad av att det nu är gjort, jag har pluggat i veckor inför denna dag, varje kväll minst 1 h, har faktiskt inte pratat med så många om detta eller berättat att jag hade uppskrivning idag, ville inte ha mer press på mig än det jag själv lägger på mina axlar. 

Extra roligt var att idag få träffa mina kurskamrater live, vi har enbart setts digitalt tidigare. Ett härligt gäng. Vi var 4 st som klarade det idag och 3 st som ska skriva om i veckan. Sen är det fullfart med med skjutningen som gäller. Vi fick öva idag och det var både kul, pirrigt, roligt, lätt och svårt. 

Innan idag så funderade jag skarpt på varför jag sätter mig i dessa situationer om och om igen, att skriva upp idag var lika nervöst som det var inför körkortet för över 20 årsedan. Jag har haft huvudvärk inför detta i en vecka, mardrömmar i natt och allmänt små ångest över vad jag som sagt gett mig in på. Att pröva sig själv och sina kunskaper på detta definitivts sättet är ju ganska långt ifrån vardagen. Men lättnaden man känner när det är gjort är värt det! 

Kommentarer

Populära inlägg