Sista dagen

 Då var sista dagen kommen, jisses så drastiskt det låter, men det är bara sista dagen på denna arbetsplatsen, solen går upp i morgon igen och allas liv kommer förbli oförändrade. Eller jag hoppas att det kommer vara en saknad, tomhet och längtan efter mig i någon form, att jag gjort några intryck hos människor som kommer bestå, positiva helst. 

Jag kan också rekommendera alla att säga upp sig någon gång i livet för att först då får man reda på allt bra man gjort och vad andra tycker om en. Det är magiskt hur bra det är för självförtroendet att få alla dessa lovord och hejarop. Vi måste hitta ett sätt där vi uttrycker sådant i vår tillvaro lite mer naturligt, Att vi inte bara säger bra saker och skänker blommor när det är "slutet". Det är ju samma sak när någon går bort, då säger vi massa fina saker, minns, skrattar gråter och ger blommor för tusentals kronor, säg det nu, gör någon glad, jag lovar det smittar av sig! 

Att jag har en erfarenhet av att "bryta och byta" tror jag hjälper mig att inte bryta ihop dagar som dessa, jag har bytt jobb innan, jag har flyttat, jag har separerat, börjat plugga, flyttat igen, slutat plugga,  jag har sagt upp mig och sen flyttat igen och så håller det på i livet. Det som är viktigast för mig och ett riktigt privilegium ör att allt skett av egen fri vilja och alla val jag gjort har jag tagit själv! Det är som sagt ett riktigt privilegium i livet att få styra själv och en av de saker som är absolut viktigast för mig att föra vidare till mina egna barn, kontroll över ditt eget liv! Gör det som känns bäst! 

igår skickade jag 800 mail ang att jag slutar, på måndag börjar ett nytt kapitel och jag är verkligen taggad. Jag har läst verksamhetsberättelser och framtidsplaner, böcker och testamente, och jag är imponerad och lite starstruck över vad som väntar, Jag räknar med att få många nya bekantskaper, kollegor, ideér, uppdrag, kanske vänner,  knytpunkter, nätverk, sammanhang, slå nya rekord, lösa utmaningar, skapa förutsöttningar och ha så roligt jag bara kan. 

Det vi människor strävar efter är just att få vara en del av ett sammanhang, och jag tillhör den typen av människor som vill vara överallt och hinna med så mycket som möjligt innan jag "stämplar ut" och det är inte bara yrkesmässigt, utan även andra bitar i livet så klart, dessa går ihop för mig - och det är viktigt för mig att det får göra det. Många känner tvärt om, att det är viktigt att det kan skiljas på jobb och fritid, privat och yrke, jag tycker tvärtom. 

Jag har sagt det innan men jag säger det igen, jag har fått vara med om så mycket och jag räknar kallt med att få vara med om mycket mer! 


Laxgala på Berns 

Första reportaget i Tidningen 


Kungligt seminarium om naturturism 



Ungdomsfiske

Kommentarer

Populära inlägg