April och Påsk !

1a April kunde inte börja bättre med ett färskt aprilskämt uppladdat på sociala medier. Håkan Windahl blir nästa fiskmästare efter mig, kändare profil för Mörrum får man leta efter, eller var det bara ett skämt?   Det är många som funderade denna dag tror jag: "kan det vara så?" "Håkan, jo det blir nog bra!", "Håkan - vem är det", sen fanns det de som fattade att detta var ett skämt redan efter 3 sekunder! Vi hade kul när vi spelade in och om vi lyckades sprida glädje till några hushåll är vi nöjda. Jag hade en som ringde mig tidigt på morgonen och undrade hur jag vågade skoja om så allvarliga saker? Jo jag vågar faktiskt det ; ). 

Sen kom påsken, och vilken mysig påsk vi har haft, perfekt på alla sätt. Alla barnen hemma, äggletning, mycket promenader, padel, god mat och bra sällskap. 

Andreas med bror. 


Min stora son får jag inte med frivilligt på kort längre, men den lilla ställer gärna upp, min man - han har inget val!  


Vi har promenerat mycket, både stora och små vilket hör till ovanligheterna. Våra barn är inte lätta att få med ut på promenader om inte det är något motordrivet fordon inblandat! I helgen gick vi på Boön i Karlshamn, de 3 km gick helt utan klagan från alla utom en som druttade i vattnet efter 1 km, mindre kul. Jag och Andreas fick ta vår blöta minsting och turas om att bära honom och alla blöta kläder till bilen för ombyte och värmning.  De andra knatade på bra och som sagt helt utan att klaga, verkade tom vara roligt att hoppa över stenar och kolla gravplatser, nästa gång tar vi fika med oss. Frisbeegolf och hinderbana avverkades i Mörrum, jisses vad saker det finns nära om man bara öppnar ögonen. 

Igår upptäckte vi verkligen närområdet, en ny led samt våtmark med utkikstorn har invigts bara par 100 meter från vårt hus. Tanken är att massor med fåglar, grodor, gäss och änder ska hitta dit och givetvis människor så klart. 


Kusiner 



Igår glömde jag kolla hur lång rundan var, jag löste det idag genom att jogga den för att klocka längden, 3,8 km från dörren tillbaka igen. Den var (för mig) lite knepig att jogga ännu, den är så ny att det är knappt någon upptrampad stig ännu och jag hade lite svårt för att hitta nästa markering hela tiden, fick inget vidare flyt i löpningen men gött att komma ut (innan det blev snöstorm)   

   
   

Kommentarer

Populära inlägg