3 Veckor kvar & Hotell korridorer!

 Då var den tredje sista veckan i Mörrum påbörjad. Det börjar nu bli nära, väldigt nära och det är fortfarande blandade känslor, då detta är självvalt är det givetvis övervägande positiva och förväntansfulla känslor. Det är även mer ett projekt än vad man vid första tanken när det gäller att byta jobb, speciellt om man vill göra både avslut och påbörjan bra. Att bara lämna allt vid för våg eller skita i allt sista tiden är absolut inte min melodi (jag har faktiskt inte träffat någon annan som valt den vägen heller, men det finns säkert) och det beror kanske mycket på vad för yrke och position. Eller nja, jag tar tillbaka det direkt, position och yrke tror jag inte, eller bör inte spela roll, du kan vara lika aktiv och drivande oavsett om du är chef, medarbetare i en stor grupp, ensamarbetare, eller fåmansbolag och avsett om du jobbar i ett globalt bolag eller lokalt - det tar jag tillbaka!  

Jag tillbringar lite tid varje dag med att rensa, städa och skriva upp allt vad jag kan komma på som måste tänkas på framöver. Naturligtvis gör inte jag någon arbetsbeskrivning åt min efterträdare men de där måsten menar jag hör ihop med tillstånd, utbetalningar, avtal, lagstadgade åtagande som inte får falla mellan stolarna, ska jag vara ännu mer tydlig så menar jag exempelvis budget och redovisning till Kammakollegiet, hotelltillstånd, utbetalningar för nyttjade av mark och så vidare. 

Här nedan kommer en liten "sneak peak" på min nya arbetsplats. Jag och Viking var och bodde över på världens enda Ikea Hotell för några veckor sedan, åt god mat och umgicks, bara han och jag! Jag tycker det är viktigt att ha lite egen tid med barnen, de behöver det och jag behöver det.  

Alla som besökt mig under min tid i Mörrum vet att jag har ett oförskämt fint kontor, vacker utsikt och bra arbetsmiljö, men jag skulle vilja säga att min nya arbetsmiljö är minst lika fin, de är olika på så många sätt, men lika fantastiska - såklart! 






Obs det ör Cola i glaset! 


Detta är en miljö jag är mer van vid sedan min tidigare "hotell karriär". Lobby, reception, restaurang, frukost, gym, lounge ect, ni som följt mig ett tag vet att jag gillar hotell korridorer, Vi har till och med "tillverkat" den känslan i Mörrum genom enkla medel, men dessa korridorer ger förväntan och förhoppningar och det är omöjligt att inte vilja springa i en hotellkorridor!  



Jag längtar efter att lära mig allt om min nya arbetsplats och att sen få visa upp den och jobba med den. Det finns fler miljöer som är så spännande som jag också längtar efter att få visa, men först vill jag själv få mer kläm på det. 




Kommentarer

Populära inlägg