Trädgårdsintresse vid 50 ?

Magiskt hur ännu en vecka sprungit förbi, nu är det då enbart 2 veckor kvar på mitt nuvarande jobb, utvecklar inte det mer nu eftersom jag tycker det är väldiga känslor laddat med detta, blir nästan lite apatisk när jag tänker på det, hur ska jag sammanfatta 4 år av arbete, och det är ju ur MIN vinken, min efterträdare kanske vill kasta allt i papperskorgen och börja om, vad vet jag ?

Helgen som passerade innehöll som vanligt lite av varje. Lördagen som passerade var magisk. Lördagen började nervöst och jobbigt, det var prov på schemat. Jägarexamen avlades och jag klarade det! Efter denna pärs var det dags för lite roligare och avslappnande övningar, skytte, här var resultatet blandat, men kul var det! 




Sen för att väga upp allt roligt jag hade på lördagen så spenderade vi dagen med att skyffla grus och lägga sten på söndagen. Alltså jag önskar att jag hade tyckt om trädgårdsarbete, men jag gör faktiskt inte det! Jag frågade mig hela tiden, skopa efter skopa, "varför?", varför jag vi detta? Detta är mitt andra hus med stor tomt och trädgård, och nej trädgårdsintresset har inte kommit smygandes med åren, jag ger det minst 10 till innan det kickar igång. 

 

Kommentarer

Populära inlägg