Torsdagsfunderingar.

Jag jobbar in i det sista med att fylla i ändrade kontaktuppgifter, byta tillståndshavare, svara på mail och vidarebefordra till andra berörda. Igår rensade jag mina pärmar och har börjat på en överlämningspärm, där jag i old fashion way numrerat, skrivit ut och satt in papper i prydlig ordning angående sådant som jag tycker inte får tappas. Mitt i allt kom en tanke över mig "varför gör jag detta till någon annan" som jag inte ännu vet vem det är? Jag har aldrig fått en sådan service vid övertagande av verksamhet! Men de där tankarna slog jag kvickt bort då jag tror på att "Goda gärningar leder till goda resultat". Oavsett vem som tar över efter mig så litar jag på att min chef gjort ett bra jobb med rekryteringen och att det kommer bli bra. Jag vill göra så bra jag kan för att denna ska få en bra start trotts att jag inte kommer jobba med Honom (jag vet att det blir en man). Hade vi haft fysisk överlämning i några veckor så hade jag inte behövt göra en pärm utan kunde då ha pratat (antagligen hål i huvudet) med denna samt mail bombat massor. Jag har ett litet bekymmer just med mailen, kommer den försvinna eller kommer jag kunna kolla den i någon vecka? Likaså med telefonen, kommer den kopplas ur 1/5 (troligtvis inte). Jag får ny mobil och ny mailadress på Måndag den 3/5.     

Det är också en balans gång med hur mycket man ska lämna över, det vet jag också eftersom jag suttit i båda sitsarna innan, både varit ny och lämnat över. Som ny vill du oftast ändå lära dig på eget sätt, du vill ta in information på ditt sätt, du vill sätta din prägel. Det är också väldigt mycket intryck när du är ny, vilket gör att man blir helt slut i huvudet efter några dagar. Det är nya människor, nya namn, ny plats, nya lokaler, nya nyckar, ny organisation, allt är nytt. Det sistnämnda gäller ju även mig nu framöver jag kommer komma till en helt ny plats, ingen (vad jag vet) känner mig eller min familj, helt ny organisation och allt vad det innebär. Dock älskar jag nya saker, träffa nytt folk, mötas i olika miljöer och lära mig nya saker så jag ser fram emot det något så oerhört. Jag hoppas min efterträdare i Mörrum känner samma för sitt nya uppdrag. 

Jag är även en person som medvetet "klipper bandet" nästan direkt med det gamla, det måste jag göra för att orka och för att fokusera på det nya men även för att ge den nya på mitt gamla en chans. Jag tror inte på det att hänga kvar och lägga sig i, så gör man inte och det mår ingen bra av. Jag har redan loggat ur från de social medierna som jag sköter, bara det var faktiskt lite "jobbigt", Instagram exempelvis som varit min bebis lite, där har vi ökat med interaktionen med 1000% -kul, facebook var en stor sida redan från början och vi börjar nu se och jobba med olika målgrupper i de olika kanalerna. De äldre hänger på FB, de mellan på insta och ungdomarna är på youtube, snapp och tiktok - det sistnämnda vägrar jag dock lära mig, det kanske jag måste en vacker dag men just nu vill jag inte. Twitter har jag aldrig varit en stor fan utav.

Keep smiling! 



   

Kommentarer

Populära inlägg