Stressig vecka och fiskemagi 

Denna veckan som gått har varit körig, tider, kvällsmöte, stress, press och andra måsten och ”borde”. Jag har inte hämtat eller lämnat Zeke en enda dag denna veckan, nästan lika illa med Viking, fast jag har för mig att jag hämtade honom i måndags, ja ni hör ju jag minns inte änns, minns bara mitt dåliga samvete! Veckan har känts extra nervöst inför den stundande lördagen, en lördag med premiär, fiskepremiär, min första! Kanonen ska avfyras - jag ska skjuta kanon!!! Vem kunde tro detta! Den 78 fiske säsongen ska starta och jag gar fått äran att göra det.

veckan har gått och lördagen är avklarad, visst är det märkligt, allt man går och oroar sig för är en dag också bara förbi!? Varför oroar jag mig ?


Lördagen var fantastiskt, trotts snö och hemskt väder! 



Och det är detta det handlar om: 

 längtan, förhoppningar, förväntningar, glädje och kamratskap. Många träffas igen, många har träffats i 30,40,50,60 år och ån binder dem samman- härligt. 


Det började redan i fredags, bilar kom, gäster anlände, människor checkade in, spön fixades, fiskekort hämtades ut, vilken kännsla, jag förstår magin 

Nu är de här;


Kommentarer

Populära inlägg