Hitta hem ? 

Just nu är hus/boende frågan något som gnager mig, bo kvar, flytta eller bygga och i så fall VAR? Var vill vi bo ? Var är praktiskt och var kommer jag känna mig som hemma ? Kommer jag någonsin känna mig hemma ? Jag vill inget hellre än att ha ett hem att komma hem till som jag verkligen trivs med, känner mig lite deppig och sorgsen över att jag inte gör det med nuvarande bostad. 

Jag vill kunna andas ut när jag kommer hem, känna ett lugn, känna att jag vill vara där, ordna middagar, kalas ha spontan besök och vara nöjd öve mitt hem. Missförstå mig inte, jag skäms inte för mitt hem nu, och alla är välkomna när som, men jag är ju den som hellre idag åker till andra. 

Vad som för mig frustrerad är att jag själv inte kan välja just nu, det är många andra som idag är med och styr var jag kan bo och det känns inget vidare - att inte få besluta helt själv. Det är säker många som är i samma sitts. Klart jag kan besluta själv men inte utan att det har avgörande effekten för hela familjen. Vi är många och alla ska rymmas och det ska funka med logistiken. 


Nå, var är hemma ? Och varför kan jag inte bara få känna mig hemma ? 

Kanske inte är huset eller platsen ? Kanske kvittar var vi bor utan det är någon annan underliggande psykisk oordning i min hjärna ?? 


Kommentarer

Populära inlägg