4

Jag tror inte alla vet att vi faktiskt har en lugn vardag! En del människor träffar vi nästan enbart när det är kalas eller högtider, då har vi oftast alla 4 barn, 4 barn som inte träffas varje dag, 4 barn som hörs, 4 barn som är mellan 2-10 år, 4barn som rör sig, 4 barn som vill ha uppmärksamhet. Jag ser så tydligt på de som tycker detta är jobbigt, vilket gör det olidligt för mig, en inre stress, då min grunuppfostrann går ut på att alla ska trivas. Dock går barnen först, mår de bra mår jag bra och visst är det så att våra familjer har en extrem förståelse för hur vi har vår stjärnfamiljs konstruktion. 

När vi går på middagar eller andra hembjudningar har har jag i vanlig ordning en ”gå bort present” med mig, men det de inte vet förren efter en stund är att det är en ”pre försonings present”, en slags ”förlåt att ni bjöd hem oss” sak. 

Träffar man bara oss på kalas och när vi har alla fyra barn då kanske man lätt kan tro att vi lever i denna kaos hela tiden, så är ju inte fallet. Att på helgen få höra när en efter en vaknar och kryper upp i soffan yrvakna är långt ifrån Stim och stoj. 



Kommentarer

Populära inlägg