Sista dagen

Idag är min sista lediga dag på den här föräldraledigheten, nu har jag varit ledig i 14 månader, helt galet! Jag har längtat efter att börja arbeta och tycker det ska bli både roligt och skönt med lite rutiner igen. Jag har alltså ingen ångest eller oro för att börja jobba, jag vet att Andreas och jag löser detta tillsammans, precis så som vi gjort och gör med allt annat. (Bilden från juli föraåret)



Det är många människor som lyst med sin frånvaro under ledigheten, med det menar jag att det var många som "då hinner vi ses, ta en fika, jag kommer o hälsar på osv" men som uteblivit, jag vet att många säger sådana saker för att vara trevliga, men jag brukar ta folk på orden, säger jag en sak så är det så - eller? Jag är dock tacksam för alla nya människor i mitt liv, många jag träffat genom just barnen i föräldragrupper eller andra sammanhang jag är också tacksam för de som har tagit sig tiden att umgås betydligt mycket mer nu än tidigare, det har blivit en hel del fika, luncher och en o annan shoppingtur. Kickis cafés omsättning kommer nu minska radikalt och övriga affärer kanske inte heller klarar sig, skojar bara - ska fortsätta handla det jag kan lokalt. 


För er som läst tidningen så vet ni att jag kommer att hänga i Olofström till och med lite mer framöver än innan, då jag nu kommer vara yrkesverksam även här igen - ska bli kul, några veckor till bara, 

Bild från när vi bytte ut skylten 2014, gjord av Råd & Reklam 

Detta årets ledighet har även gett mig mer tid med de andra barnen, och med tanke på att Viking haft sista året på dagis och nu började förskoleklass har det varit (tror jag) skönt även för honom. 

Jag har sagt det innan och säger det igen, jag hade blivit knäpp om jag inte haft mina föräldrar nära detta året, de har gjort att jag kunnat träna, följt med på barnens aktiviteter, kunnat vilat mitt på dagen när sömnen var som värst, de har hämtat och lämnat, lekt, pysslat och offrar sin tid för att vi skulle få ihop vardagen - priceless!! 







Kommentarer

Populära inlägg