Värme! 

Fast jag nu är i Stockholm där snön ligger vit på marken och kylan biter på så känner jag här och nu en fin värme, en värme av att andra står upp för något de tror på, något jag tror på! Vilken kännsla att känna ett helt team bakom sig, att det är mer än snack, att de sluter upp och står upp för mig, ja jag tar det högst personligt! Vi måste verkligen bli bättre på det allihopa, stå upp för det du tror på och säg det. Det är också ok att tycka olika så länge du stå upp för det på ett ärligt sätt, också viktigt. 

Jag jobbar i ett företag som förespråkar just detta, öppenhet, det ses nästan som illojalt att inte säga vad du tycker oavsett vad det är, och det stämmer verkligen med min egen uppfattning om min första tid på Sveaskog. Här behöver du inte stå själv, företaget sluter upp bakom (ja om du inte gjort något helt galet naturligtvis) vilken kännsla! 

”ett tyst företag blir snabbt ett tystat företag”

Haft en jämställdhets utbildning idag och jag erkänner att jag fick mig några tankeställningar faktiskt och vi har en lång väg att vandra trotts att vi kommit en bit på vägen. 


Fick samtal av äldsta sonen i eftermiddag som informerade mig om en händelse som skett i skolan, lite diffust och otydlig händelseförlopp, men bara att han vill berätta tar jag som positivt, jag får prata med läraren senare i veckan så jag får en annan bild, nu börjas det, huva! 

Skön kännsla i magen nu dock, värme, omtanke! 

Kommentarer

Populära inlägg