Farsdag 

Idag har vi haft besök, fika besök! Dagen till ära var de flest män här, min pappa, Andreas pappa, min bror, min man och tre småkillar och så jag, Karina och Tindra. Syftet med besöket, (jag önskar fler hade kommit oftare utan syfte) var att fira pappor lite extra, idag är det farsdag. 

Att köpa något till pappa är svårt, han har det han behöver och vill han ha något kan han köpa det! Jag köpte något som jag aldrig gjort tidigare men som jag tror gynnar oss båda, win-win liksom! Jag skänkte pengar till Cancerfonden, känns bra! Vi vet inte vem som blir drabbad näst, men att någon blir det, det vet vi! Minns dagen när pappa ringde och berättade att han fått reda på att han fått leukemi. Nu låter det dramatiskt och så kändes det där och då, nattsvart, men med forskning och dagens sjukvård hoppas vi att läget ska hållas under kontroll och livet ska levas  ”hela livet ska levas”. Kanske utvecklar jag detta i något kommande inlägg då det finns massor att säga runt detta, har själv alltid haft dödsångest och rädsla för sjukdomar, koppla på gener och ärftlighet så är psykbrytet nära.

Hittade en blid från 1979 på gymet: 

Kan snabbt konstatera att Pappa ser yngre ut idag än för 38 år sedan, coolt!  Detta är innan både min bror och jag såg dagens ljus. 

Självklart fick även Andreas uppvaktning idag, han fick det han önskade sig, ett regnställ och grattis rop från barnen, de skulle skriva brev till sina pappor, men det blev inte prioriterat och vi får se om de får till det till nästa år kanske. 


Min pappa och Andreas har faktiskt många likheter, de är glada som personer och har en possitiv inställning till livet, bara där har de vunnit tycker jag! De höjer inte rösten i onödan och vill lösa det som kommer framför (kanske en egenskap min pappa har lite starkare dock) båda har väl hand om barn och barn tycker om att vara i bådas närhet. De oroar sig inte i onödan, bryr sig inte vad andra tycker, står för sina åsikter, och båda låter mig oavkortat vara den jag är utan pekpinnar! De har många olikheter men idag fokusera vi på likheterna som gör den till världens bästa pappor! 

Kommentarer

Populära inlägg