På gymet 

Idag trotsade jag psyke och körde till gymet, grymt nöjd med det så här i efterhand, krävdes dock en hel del logistik idag: pappa hämtade zeke från dagis, jag körde tindra och kompis till simhallen, mamma hämtade zeke från pappa och så hämtade jag zeke hos mamma. 


Väl på gymet är det i vanlig ordning bara killar, der gör mig inget, och jag känner mig inte osäker på gymet, ännu! Grabbarnas snack är fantastiskt underhållande att lyssna på, de pratar verkligen som ”killar gör när inte tjejerna är med” och ibland kan jag inte hålla mig och börjar skratta eller kommentera det nyss sagda. Jag har inget emot att vänner träffas och ventilerar samtidigt som de tränar, nytta och nöje är helt i min smak. MEN, ja nu kommer det ett men, jargongen är väldigt manlig och skämten är på kvinnans bekostnad.  Idag skulle någon utföra army pullups och alla i rummet var välinformerade om att en profil i Olofström sökte en kvinna som kunde göra detta till ett modellupodrag, ”det finns väl inga tjejer som klara det” blev responsen - Ni kan tro att jag inte önskade annat än att jag skulle kunna utföra just de där army pullups och ”visa dem” men NEJ jag kan inte, jag avskyr saker jag inte kan, ska öva och öva och öva nu! 


Hur går de med vikten då ? Fortfarande bara -3 kg,,, lite frustrerad över detta men men jag kämpar på! 

Kommentarer

Populära inlägg