En bra dag till! 

Jisses kryss i taket, jag har haft en bra dag till, både på jobbet (!) och nu efter, vem vet kanske min flow har återvänt. Det bästa är att det bara jag själv som kan styra över mitt flow. 

Att idag få en bild på jobbet när zeke sitter och fikar på Kickis var fantastiskt, det lugn jag får när jag vet att han är hämtad (tidigare) och får en mysig stund gör mig otroligt mindre stressad. Alla som läser här och är småbarns föräldrar vet stressen inombords som ständigt gnager en med dessa hämtningar och lämningar och de gånger jag får hjälp är det guld värt. Andreas han hade hämtat (lämna gör han varje dag) han hade lagat mat, tönt ljus, gjort matlådor och allt detta innan jag kom hem, vilken lyx! 

Denna veckan har vi bara zeke hemma, märklig kännsla då det oftast är minst två eller tre hemma. 

Det viktigaste i mitt liv är klart familjen, att alla är friska och mår bra. Men jag måste också få säga att mitt “yrkes jag” är en stor del i mitt liv, jag måste ha ett yrke jag trivs med och känner är lagom utmanande. Jag måste få känna att jag kan något, att jag tillför något, att jag är en del av något, att jag är jag och inte bara fru, mamma eller vän utan kollega, medarbetare och i mitt fall chef. Jag tycker om att jobba och får ofta slita med just detta, att räcka till både på jobb, hemma och kanske en fritid. I år har det varit svårare än någonsin att räcka till på alla plan, vilket gjort att psykbrytet varit nära några gånger, jag har tur som har en man som oftast uppfattar detta och ser till att jag får tid, tid för mig själv, tid för träning, tid att sova.

Har just kommit hem ifrån kören, jag sjunger i kör varje onsdag, befriande och roligt. Nu ser jag fram emot en torsdag med fullspäckat innehåll, möten redan från 07:00 och besök från ledningen på eftermiddagen. 

För info har jag idag gjort 65 burpees och gått ner 1 kg sedan jag tog mig i kragen förra söndagen! 

Kommentarer

Populära inlägg