Eat,Sleep,workout - Kris!!!

Jag är medveten om att jag är en "allt eller inget" person, om jag tycker att jag inte har något flow, tycker jag inte att jag har det i något. Det fördel aktiga är att det är samma på andra hållet, när saker flyter på i livet har det en tendens att göra det på alla plan, är det inbillning, mentalt, spelar det någon roll?  Är det så att vi själv skapar vår egen lycka eller har vi tur och ibland otur och det är inget vi kan göra åt det ?  Jag vill tro det första i de flesta fall, väldigt mycket i livet handlar om balans, tilltro till sig själv och godhet, ja det finns massor med fina ord jag kan beskriva livs nödvändiga egenskaper men för dagen nöjer jag mig med de tidigare nämt. 

Att vi i bland råkar ut för olyckor, sjukdomar eller andras egoism, det kan vi inte hjälpa hur mycket flow vi än skapar oss. Men att göra det vi kan åt just det vi kan är vi nog alla rörande överens om är viktigt. 

Just nu känner jag en hel del flow vilket jag själv skapat. För mig är det enkelt min flow beror mycket på att jag tränar regelbundet, har mål jag vill uppnå och är frisk- lätt va! Lätt som en plätt, just nu, det är sjukt lätt att falla ifrån det "lätta" jag blir lat och bekväm, prioriterar annat (oftast jobb i vissa perioder). 

Eat, Work out, sleap, repeat - ja och så klart en hel A4 av andra måste under en dag men äta, sova och träna mår jag bra av och har märkt gör mycket för mitt välbefinnande. En sak till jag kom på är behövligt: lite egentid (detta hemska ord i dagens samhälle) behöver inte vara mycket men att få lyssna på mina egna andetag, en podd, egenvald musik eller bara min egna tankar i en stund varje dag  kan också göra underverk. 


Ute på djupt vatten: 

Tror jag fått en försenad 30-års kris eller möjligt en förtidig 40-års kris! Haft en tid där jag tvivlat på mig själv (aldrig hänt innan) och tankar om att vissa saker inte varar för evigt. Jag inser för första gången i mitt liv att jag inte är ung längre (jättejobbigt), jag inser att jag många saker hänt för många år sedan. Exempel; 20 år sedan jag tog mitt första SM guld, en händelse som gjort mycket, så mycket för mig, det öppnade dörrar och har präglat hela mitt liv. 13 år sedan jag åkte till USA, även det en "resa" jag kommer hålla nära hjärtat så länge jag lever. 

Min Bästavän Anna och jag har kännt varandra i över 21 år och det vi har upplevt genom åren kommer aldrig tillbaka, ärligt talat så hade jag varken orkat eller vågat mycket av det idag, är dock så evigt tacksam att haft någon som Anna att dela livet med, för det är just det vi gjort, vi har levt och delat livet med varandra, en vänskap som kommer, jag bara vet det, kommer vara livet ut. 

Jag kommer även inom väldigt kort boka en tid för tatuering, det är 20 år sedan jag gjorde min första, 17 år sedan den andra och 10 år sedan tredje, nu måste det alltså vara dags igen! Kris var det ja!!!



Kommentarer

Populära inlägg