Sälen

En vecka sedan jag skrev, har jag inget att skriva om ? Tvärtom så vet jag inte var jag ska börja. Veckan i Sälen var kalas, dock började det lite knaggligt för mig i början på veckan, kunde inte koppla av och kännde mig mest stressad. Men de släppte efterhand och det är super härligt med utomhus aktiviteter två gånger om dagen. Att gå runt osminkad i underställ och stupa av utmattning och friskluft är faktiskt härligt. 

"Kul att just ni köpt stuga i Sälen som inte äns åker skidor" - jo men nu kan jag mer än jag kunde innan vecka 10, räknar med att ha kläm på detta inom två vistelser 

Åkte gröna och blå backar, älskar att åka i sidled, transportsträckorna mellan de olika backarna. Kommer jag till en röd så 
 Låser sig huvudet och benen och vips får jag ploga mig ner. 


ungarna åkte ifrån mig så snön skvätte! 


Men vilken frihet det var när ungarna kunde åka fritt, upp i liften, ner för backen det är ju en helt annan värld mot vad jag som småbarnsförälder är van vid, att ständigt passa upp och ta emot, härligt. Detta möjliggjordes av att mamma tränade själv på förmiddagen och hjälpte oss med Zeke på eftermiddagen så vi andra kunde åka. 
Vi hade bra rutiner under vår trip; frukost, ut i backen för ungarna och längdåkning för mamma, hem till stugan, lunch och Zekes sov stund, ut i backen på eftermiddagen, äta, slappa och sen sova, typ så! 

Mamma och zeke styr upp köket; 

Zeke spenderade mycket tid i sin pulka (vagnen var helt överflödig att ha med) vilket han älskade, ville dock gärna upp i backen med de andra, nästa år! Jag är så inpad av skidlärarna, speciellt de som har hand om de minsta, vilket tålamod. 









Kommentarer

Populära inlägg