Bara få vara mig själv,,,,,

För mig är det viktigt att få vara mig själv ibland, kunna göra det jag vill och har planerat, vara Ida-Maria och inte bara mamma eller någons fru. Det är mycket därför jag gillar att jobba, där är jag just jag, många upplever nog främst detta i kompisrelationer och umgänge med vänner, men mina sådana är begränsade och jag får utlopp för mig själv i mina yrkesroller - så är det och det är inte synd om mig för det, det är mitt eget val. Jag sticker inte iväg på tjejhelger, går inte på AW, tränar inte med kompisar, går inte ut o festar, detta är saker jag valt bort i mitt liv, kan vara så att just detta är saker som jag borde lägga till för att balansera upp min tillvaro? Idag är det Jobb, jobb och familj - thats IT! 

Idag har varit en dag som testat mina gränser, Viking har varit sjuk och det stog klart igår kväll att det var jag som skulle vara hemma, så medans maken planerade sin arbetsdag fick jag avplanera min, boka av och boka om möten, maila alla så folk vet var jag är, stressande - bara förnamnet! Att missa en arbetsdag mitt i veckan kan tyckas avkopplande och lyxigt för vissa men för mig blir det stress. Det är klart det är lyx att få ta hand om sitt barn när det är sjukt men det hade underlättat om vi hade delat upp det. 



Fler barn ? Nepp! OM vi kan leva mer jämställt, dela på ledigheten, få barn som sover hela natten så kanske jag hade funderat på det. 


Fick till en löprunda på 6 km, känndes som om kroppen var av bly ungefär. 





Kommentarer

Populära inlägg