Fika och åter fika

I torsdags var det en riktigt prövande dag, i 5 h gjorde jag i stort sett inget mer än att jaga personal, det är "Vabbuari" i allra högsta grad och det har känts av, men inget vore rolig om det var enkelt hela tiden och lyckan när "problem" blir lösta är enorm. Ni som har schema och personal ansvar vet vad jag menar hur det är att få ett nej efter ett nej (lite som ett sälj arbete) har man sen ett yrke som fysisk kräver att någon "står" där är pressen stor, jag började förbereda mig mentalt på att själv jobba natt, hur jag nu skulle reda ut det? Eller jag hade nog rett ut det men den som kommit efter mig kanske inte vore lika lycklig. 

Idag firade vi fredag med tårta på jobbet, " bara för att "dagen till ära valde vi vaktis favorit : 

Det har blivit mycket fika sista månaderna , ska börja med nyttig fika snart, kanske, om hag kommer på något!

Zeke hjälper mig med outfiten varje dag, typ! Rättare sagt är han så mammig att jag inte kan sätta ner honom under tiden jag klär på mig, men sitta här går bra! 



Igår var det klädparty POMPdeLUX hette märket, inget jag handlat av innan men ett plagg per barn åkte ner i kundkorgen innan jag klickade på köp. Så fina kläder, önskar de fanns i vuxenstorlek. Alltså ni skulle sett baby-tjej grejerna, funderade på att köpa något och hänga hemma som prydnad. 



Förresten så är det en liten bebis på G snart, ja inte jag alltså men en i familjen har en kille på G i juli, längtar efter att få se vad det är för krabat men först längtar jag efter att få se mamman riktig riktigt tjock om magen  : )  har försök att berätta allt om en förlossning för henne, eller inte riktigt allt, allt går inte berätta! Men hur ont det än gör och hur jobbigt det än är så skulle jag ge mycket för att få uppleva kännsla igen, det är bättre än alla ultramaraton och segrar i världen (tror jag) och så får man ju världens godaste fika efter, bara en sådan sak! 








Kommentarer

Populära inlägg