Koppla ur o koppla av ??

Att det ska vara så svårt att ha ledigt? Känner ett tvång att kolla av mailen, mobilen, många som ringer, messar och mailar, de vet ju klart inte att jag inte är hemma och har semester. Att kopplar ner, koppla väck så jag kan koppla av är svårt men något jag verkligen verkligen behöver och tro mig jag försöker. 

Idag hade jag och Andreas en privatlektion i "alpin nybörjarkurs" medans ungarna var på sin skidskola. Jag kan konstatera att det är tragiskt att lära sig åka skidor på äldre dagar, skojade med mamma om att hon borde betala mina lektioner för att vi aldrig lärde oss som barn. Jag är nöjd med dagens lektion men behöver typ 10 till för att kunna åka snyggt, avslappnat och härligt som alla andra som swizhar ner för backen nu. Jag känner mig allt annat än avslappnad. I dessa lägen är jag inombords som ett barn " varför kan jag inte direkt????" 

Alltså ungarnas klass swischade förbi mig ner för backen och vår lärare åkte baklänges ner så hon kunde coacha oss , crazzy och knäckande 

Men jag ska på det i morgon igen, det är rolig och om det inte släpper ska jag ta en lektion till innan veckan är slut. 

Jag är sjukt impad av Tindra och Viking, vad som började med tårar, förtvivlan och tjurighet byttes efter bara en lektion till trygga barn som åkte tills barnliften stängde. De åker en timme varje dag i skidskola. 
Grymma, duktiga, unga och glada lärare, måste vara kul att jobba "säsong" här! 



Jag har som mål med denna veckan att, att kunna koppla, lära mig åka skidor och inte stressa ihjäl mig över barnen. 




Kommentarer

Populära inlägg