Focus

Denna veckan har hitentills varit påfrestande på många plan. Idag är jag tacksam för att jag fick till en 6km tur för att rensa hjärnan och lugna mig. Jag hade bestämt mig för att inte jogga idag, glömde äta lunch, trött och sent hemma var några av ursäkterna men så sa pappa till mig att jag skulle "ut nu - jag passar barnen"  och då gjorde jag det, och givetvis var det ett bra beslut. 

Att känna sig otillräcklig är en känsla jag mår dåligt av och just denna veckan har det varit dessa känslor som svämmat över. Jag vill hinna med allt och alla, vill inte välja bort något eller någon. 



Att focusera bort saker jag inte kan påverka men som stör mig är en förmåga jag önskar av hela mitt hjärta jag hade, jag grubblar och tänker och bekymrar mig för mycket. Ibland är detta till min fördel då jag ofta är förberedd på olika senario men det upptar för mycket av min tid och orsakar sömnbrist. 



Kommentarer

Populära inlägg