Dinner at First

Idag har jag avverkat två viktiga möten, det ena var ett medarbetarsamtal med min chef och det andra var ett utvecklingssamtal med Tindra och hennes fröken, kan konstatera att vi sköter oss båda två som vi ska och att allt rullar på i positiv bemärkelse. Det är roligt att höra hur barnen sköter sig i skolan eller rättaresagt att de sköter sig (peppar, peppar). Det är viktigt att stanna upp och reflektera över just utvecklingen ibland både när det gäller barnen men även sig själv (om man har det behovet). 

Det är lätt att vardagen springer iväg och timmar går till dagar som i sin tur går till veckor, i barns liv händer det massor hela tiden och vi som har fyra barn i åldrarna 1-9 är det extra allt ibland, då får vi vara extra medvetna om deras behov och var de är i livet. Ibland måste även jag stanna upp och reflektera var jag är i livet, har funderat på att ta hjälp med detta, gå på yoga, massage eller annan form av avkoppling, vi får se vad jag kan pressa in och ta mig tid till. 

Idag har det varit mycket på agendan och vi rundade av med att köra lite skräp jag sorterat ut från förråd på jobbet, och då denna husmodern inte orkade/ hann laga mat blev det hemlagat på mammas hotell i stället, funkar lika bra det! 




Kommentarer

Populära inlägg