Små rundor

Har du inte tränat tänker ni ? Jojomensan visst har jag det denna veckan har det blivit två små rundor en i måndags och en i tisdags, idag har jag vilat. När man ska träna och då menar jag främst springa lite längre är det viktigt att vara rätt klädd och då menar jag inte utseende mässigt utan funktionsmässigt. 
Det är viktigt att ha bekväma kläder som sitter där de ska och inte åker upp eller ner, de ska vara lagom varma/kalla och ju längre du ska springa ju viktigare är detta. Bra skor är också viktigt men svårt att hitta tycker jag, småläning som jag är tycker jag att priset på skor skenar iväg 1500:- -1800:- kostar många löparskor idag, och springer man mycket går det några stycken om året. 

I måndags gjorde jag misstaget att hålla mobilen i höger hand hela rundan, det resulterade i en rejäl muskelknuta i denna axel som sitter i även idag, två dagar senare! Vikten av rätt "attiraljer" är inte att föringra heller. Reflex, bandana, hårband, Ect. 


Kommentarer

Populära inlägg