Skav!!

Nu har vi sprungit runt, runt, runt  i en hel timme uppe på idrottsplatsen i Kyrkhult på det årliga "vårgaloppen". Som jag anade älgade min bror iväg likt en gasell och chansen att hänga på där var lika med noll - tio gånger varvade han mig!! Jag och pappa var lika och lunkade på i samma tempo, mamma och barnen kämpade också på bra. 
Maken fick ta marktjänsten, vilket inte Kan ha varit betungande då Zeke fick åka med runt han också då både mamma och Tindra turades om att springa med vagnen. 

Det var varmt, vilket jag tycker är skönt men energikrävande och i vanligordning är jag lite segare med Kvällslopp så det slutade med snitttid på ca 6,20 och 28 varv (30på pappret). MEN jag fick värsta skaven på låren som kom efter 20min in i loppet, borde fattat detta, borde haft tights, nu kommer jag få lida av detta i 2-3 dagar, typiskt! 
Alla som haft någon form av skav vet hur ont det gör och att ställa sig i duschen var allt annat än skönt, ville verkligen skrika av smärta - svider så in i!!! 
Jag har proklamerat om att ha rätt utrustning och klädsel när man springer och idag misslyckades jag totalt med detta. Anledningen är enkel, jag äger inga kortathights och att jogga med långa i denna värmen kändes inte som ett allternativ - med facit ibland hade jag heldre varit varm än haft detta skav. 


Viking smyg tog ett kort på mig innan idag, mitt hår börjar likna en höbal i både färg och konsistens! Jag tappar så mycket hår just nu och har gjort sista två månader, kommer snart bli tvungen att klippa en bra bit vilket är trist då jag sparat länge. 



Kommentarer

Populära inlägg