Nattning och silverskedar !

I detta huset brukar Andreas sköta nattningen, han har mer tålamod helt enkelt och av någon anledning tjabbar inga av barnen emot utan borstar tänderna och hoppar i säng. Idag när maken  jobbar blir det då upp till mig! Nu har jag gått fram och tillbaka mellan Viking, Tindra och Zeke i ca 20 min (nu sover de) i min värd är det länge, känns oändligt, kanske det inte är, har som sagt inte det bästa tålamodet för just nattning. I vanliga fall somnar Viking innan huvudet hunnit landat på kudden, han har rekord i att somna snabbt, Tindra som st också snabbt om man kan få henne sluta greja med allt, det är konstigt hur mycket saker som MÅSTE göras just vid läggdags. 

Idag önskade barnen kladdkaka till efterrätt, jag är inte sen att tycka det var en bra idé. 


Viking har en grej med att han alltid ska äta med silverbesticken=fin besticken, och jag börjar tycka han har en poäng i detta, varför ska de ligga i en låda 360 dagar om året för att enbart användas 5gånger ? Nej ät med fin besticken, drick juice ur champagneglasen och lägg upp maten som om det vore kakas varje dag!!


Det börjar blomma i mina pallkragar, i just denna nedan har jag fuskat och köpt en chokladmubta och en timjan, men det andra börjar också komma upp - om jag bara visste vad jag planterade var! 


Nu ska vi ladda för att i morgon springa vårgaloppen, så många varv du kan runt idrottsplatsen på en timme! Låter det kul?  Nej det tycker inte heller, men klubben får in en bra bas i finansieringen på detta och jag behöver träna. Är vädret fint så kommer det bli trevligt, vi är många från min familj somska vara med, mamma, pappa och bror, viking, tindra -vem som springer flest varv är kanske inte så svår tippat men jag ska verkligen göra mitt bästa! 
 


Kommentarer

Populära inlägg