12 långa km

Igår blev det hela 12 km - så jobbigt det var! Funderade på att lägga av från ca 7 km och framåt, första 7 km gick lätt och var väldigt nice förutom att jag gjorde misstaget att sätta på en kass podd vilket resulterade i att jag var tvungen att byta efter 2km, ett stör moment och jag gillar INTE stör moment när jag springer. Igår testade jag att ha mobilen i ett "magbälte" vilket fungerade mycket bra, så bältet blir ett givet kort framöver. 

Så här glad blir jag när rundan väl var avklarad; 

Sista km funderade jag på varför jag springer överhuvudtaget, tänkte att jag bör nog sluta springa långt nu och börja styrketräna istället, crossfit är något jag velat prova länge nu. 

Jag fick dock blodad tand och lite ny motivation senare på eftermiddagen då jag träffade min gamla löparvän som är grymt tränad och matar ett maraton efter det det andra, hon ska även springa ett ultramaraton i sommar, coolt, galet och ett verkligen test av "pannben" - jag är just nu inte äns sugen på ett halv mara igen. 

För ett år sedan styrketränade jag en hel del. Samma linne som igår, här lite mer svullen (gravid)

Nu ska jag vila till på måndag, då är det vårruset i Växjö, detta gick jag även förra året med lite mer vikt på kroppen, räknar med att ta mig fram fortare i år 

Bild 2015: 



Kommentarer

Populära inlägg