11Maj

Nu har det varit alldeles för långt mellan inläggen, ber om ursäkt för detta. Jag har som jag skrivit tidigare alltid mycket att skriva om, tankar, idéer, åsikter, berättelser och lite hemligheter jag vill få ner och dela med mig av men ibland får jag prioritera annat. 


Bilden ovan är på mig och blossom som leder vårruset vilket vi startade denna veckan med. 5 km i 5:30 tempo är jag nöjd med, ett av de vårrus som känts bäst att springa. Känslan av att för en gång skull kunde springa om människor istället för att bli omsprungen. Psyket var också starkt då senaste löprundan innan denna var på 12 km, vilket då gör att 5 inte känns långt. Vädret var fantastiskt ich fikakorgen intogs med ett glatt gäng efter, trevligt! 

Zeke tar sig en tupplur i jogging vagnen; 

Tisdagen innehöll även den en liten tur, på 3,6 km samt lite styrka med medecinboll. Jag joggade runt Södersjön i Kyrkhult vilket jag gjort ett antal gånger tidigare i livet, så härlig runda! Hela rundan var sig likt förutom att det nu inte stog kossor beredda att jaga mig på andra Sidan sjön som i fornstora dagar. 

Tisdagen bestog även av födelsedag som vi firade med utflykt, presenter, picknick, tårta, bad och lek. 


Det var Tindra som blev 9 år 

Idag blev det vila från träningen för min del. Zeke och jag var i Karlshamn för att  hämta upp hans pass (tog ca 50 min), fikade, shoppade och hälsa på vänner. Dagen avslutades med 11 maj i Mörrum. 





Kommentarer

Populära inlägg