Snart slut, en början eller bara ytterligare en dag!

I morgon är sista dagen på detta året och dagen efter det är början på ett helt nytt, 2023 är här! Vi kan passa på att göra något bra av det som varit, summera, revidera, ta lärdom, njuta av minnena, tänka efter och kanske tänka om. Vi kan också fundera på hur vi vill ha det 2023, vill vi ha något annat så måste vi  också göra något annorlunda! Är Ni nöjda ja då kör ni bara på i samma banor, då är den 1 januari bara en helt vanlig ny dag. Helt nya 24 h som vi får förvalta som vi vill, men som vi inte får en chans att göra om.  Jag tycker ju inte vi behöver en måndag eller ett nytt år för att "starta om" eller ändra något, det tycker jag man kan göra precis när som, torsdag eller en lördag eftermiddag, men jag kan förstå att det kan vara enklare att ha en ram att förhålla sig till, ett bestämt datum, och då just den 1/1. 

Jag har massor med saker jag vill uträtta, kanske att jag gör en lista för 2023, kanske inte, har inte bestämt mig ännu. Jag har både jobbmässiga och privata mål, kanske nu mer än någonsin. 

Jag ska börja mitt nya år med att gå till frissan, och det är alltid en liten debatt med mig själv där, ska jag fortsätta ha rött hår, gå tillbaka till blont eller ska jag försöka normalisera mitt hår till att sakta bli min egna färg, kan vara spännande med tanke på att jag inte sett det sedan jag var 14 år. Zeke var hos frissan igår.  

Just nu spelar Zeke och en kompis Hockey på altanen, jag har tagit semester dessa sista dagar (onsdag-fredag) efter att jobbat en dag denna veckan. I Tisdags var jag på jobbet i Älmhult, vilket var lugnt och produktivt, men det slutade med att jag körde hem på eftermiddagen med frossa, smärta och en infektion i kroppen, den har jag försökt bli av med sedan dess! 
    

Kommentarer

Populära inlägg