Dagen efter dagen

 Idag är dagen efter dagen! Dagen efter den STORA dagen, det finns ingen dag där barnen är så engagerade i planering för dagen, vilken tid alla saker ska ske på, så de kan räkna ut när tomten kommer, eller nej, så de kan räkna ut när de får öppna sina paket så klart. Julafton kom och den gick, i år gick den helt ok om jag får säga det själv. Jag är nöjd med maten, glad att vi inte gjorde julbord utan ribbestek med klassiska tillbehör. Julafton är en dag då jag står i köket mer än jag gör sammanlagt på hela resten av året, ok lite överdrift men många timmar blir det från tidig morgon till sen kväll. En annan bra sak var arr i år var barnen var tålmodigare än de varit tidigare, de andra åren har de fått öppna något paket innan det är dags för den stora öppningen på kvällen, men i år fixade de att vänta, undantaget Zeke som fick ett paket av nissen på morgonen. Alla barnen blev nöjda och glada för sina paket, vilket märks mest idag, dagen efter då vi knappt ser röken av dem.  

Jag får oftast frågan kring jul om hur vi gör med alla barnen, och det är faktiskt aldrig några problem, så länge jag kan minnas har vi haft alla barnen hos oss på julafton, vilket jag är så tacksam för, aldrig något trubbel kring det utan alla låter barnen fira med sina syskon och hos oss, inget jag tar förgivet och inget som kommer av sig själv såklart. Jul och julafton som en stor stjärnfamilj för att sen splittras och åka på olika håll. Idag, började dagen med 4 barn och stor julfrukost för att senare på kvällen köra på en turné och lämna av den ena efter den andra och kvar på soffan nu en liten ensam mini människa, allas Zeke, konstanten!  

Idag tog jag mig till gymmet en runda, så välbehövligt och skönt. Själv som vanligt, och det är lite dubbelt det där, trist att alltid träna själv, inte så peppande, men också skönt att kunna dra när jag vill och göra som jag vill utan någon längre planeringen. Gymmet är en plats där jag känner mig hemma, där jag inte känner mig som den största i rummet och en plats man aldrig ångrar att man besökt, man ångrar inte ett träningspass!! Jag behöver egentligen mest teknikträning, jag behöver träna teknik och träna inomhus med rätt redskap om jag nu ska tävla i Nordiska mästerskapen, jag åker inte dit och chansar på att det "kanske går bra"! Vi har dock inte planerat resan alls ännu, vi är inte överens om förutsättningarna jag och min kära man, så vi får se om det äns blir av.

En ljuvlig julafton och en ännu ljuvligare juldag som också innehöll bebismys med mitt gudbarn,         

Kommentarer

Populära inlägg