Nobel, inget batteri!

 Jag kan inte vara den enda som älskar titta på nobelfesten? Kläderna, maten, dukningen, minglet, talen, ja jag gillar allt utom uppträdandet, det är oftast i en helt annan nivå än det jag uppskattar, iår var det dock lite fint med en amerikan som sjöng Ack Värmland - på svenska! Jag gillar mellansnacket, hur de har tänkt, planerat och längtat efter denna dag, för många det största de kommer vara med om. Jag tror ju inte middagen är jättekul, men säkert trevlig och mäktig på sitt sätt! Jag är ändå privilegierad som kan säga att jag varit med om något liknande, Sverige middagen på slottet med H.M.K som bords kavaljer är det inte jättemånga med mig som kan skryta med, det var faktiskt trevligt, roligt och ett minne för livet. Under denna tillställning lyckades jag göra bort mig lite i min iver, bara lite, prinsessan Victoria räddade dock situationen, hon såg att jag "kom fel", kom till min undsättning och räddade mig. 

I skrivandets stund sitter jag och väntar på en bärgningsbil, min bil startar inte, helt död. Hur kan en hyfsat ny fin bil ha batterihaveri? Strunt samma, det är ett faktum oavsett. Nu råkar vi ha en av våra närmsta vänner som bärgare, så det är smidigt som attans      

Kommentarer

Populära inlägg