Nyår och posten i skogen

Sista dagen på 2022, here comes 2023! 

Igår gjorde jag en typisk "Ida-grej", jag slarvade bort posten, i skogen! Jo då så att! När jag kom på det var det mörkt och det är det än, så om någon timme ska jag gå och se om jag kan hitta den! Jag gjorde ett försök igår att leta upp posten i mörkret, men jag hittade enbart ett av 4 brev i mörkret. Vem gör så, vem tappar bort posten, och vem tappar bort posten i skogen av alla ställen. Det är lite typiskt mig, att försöka vara så effektiv att det blir precis tvärt om, eller kan man bara säga att jag är slarvig, tankspridd och lite tokig. 

Igår vad för övrigt en lugn och ljuvlig dag, jag fixade efterrätterna till kvällens middag, jag gjorde två då jag inte kunde bestämma mig för en. Vi åkte skridskor, jag städade och jag tog en långtur med Loke, Zeke hade kompis hemma så de roade sig från förmiddag till kväll, helt själva, det är jag inte bortskämd med precis. 

Jag kollade på förra årets inlägg och jag kan säga att det blev inte något resande som jag önskade mig,  ingen New York, ingen solsemester eller spa-resa, så jag flyttar det det nästa år, copy paste på den!  

Höjdpunkterna för 2022 är, vad jag minns just nu, min 40 års fest, den kommer jag leva på länge!  Vårt båt köp, som kommer ge oss massa fler härliga minnen kommande år också, Zekes utveckling, han tar för sig och är en riktig sportkille,  Viking som vuxit, inte bara på längden (179) utan som också blivit en som en tonåring (bara två månade tills ålder med är där) på gott och ont såklart, mycket känslor och humörsvängningar men också en härlig ansvarstagande person som kan parat om politik, sport och hänger med i samhällskunskapen. Loke har fyllt två och lugnat ner sig mycket. Vi har vart på en del fester/galor men inte hälften så många som jag önskat. Jag vann 3x SM guld, vilket kommer bli svårslaget 2023, men jag ska ge det ett försök.  

Jag önskar alla ett fartfyllt friskt 2023. Hälsan är det viktigaste, han man inte det så är det inte så lätt att uppfylla något annat heller. Men jag vill ha fart och massor som händer 2023. 2022 var för mig ett lungt år, kanske för lugnt, kanske behövde jag det, kanske är det så det ska vara, eller har jag blivit gammal? Om det är så att bli äldre så vill jag motverka detta, nu när jag fyllt 40 vill jag inte tona ner, nu ska vi skala upp oss lite! finns inget att förlora. Så fart, fläkt, fest och skratt tar vi med oss in in 2023.  

Kommentarer

Populära inlägg