Spontanitet

 Så vips har det gått 11 dagar utan ett inlägg, jag förstår att Ni alla längtar och undrar "jisses vad har hon nu på g, vad händer nu i Idas liv", måtte det komma ett blogg inlägg snart. Jo då här händer det grejer vill jag lova. 

Jag tänket inte berätta allt i detalj, för det kan jag inte just nu. Men jag har tagit ett för mig jättestort beslut, jag har gjort det en gång innan men denna gången känns det jobbigare. jag berättar i morgon, de närmast mig måste få veta först, jag har ju trotts allt inte 100% koll på vilka som läser här, jag vet i antal men inte personen bakom siffran. För mig är det något roligt, jag har inte blivit sjuk, ska inte skilja mig, inte gravid (vad jag vet).

Det är svårt att låssa som inget och berätta om något helt annat, jag har jättesvårt för det för det är klart att just DET tar upp mycket av min tankeverksamhet just nu och har gjort ett bra tag. 

Idag var det hämta Viking dag, bästa dagen, förutom att det alltid är något som brukar gå fel just i början på veckan. Inte lätt för barn att byta familj varje vecka tänker jag, när man just kommit in i rutinerna hos en ska de byta till den andra. Vi får väl se hur mycket jag kommer få betala i psykologkostnader i framtiden för detta. 

Jag hoppade spontant in och spelade lite padel nu ikväll, jag gillar spontanitet, inte alla runt mig som har samma uppfattning dock, allt ska helst vara inrutat och jag ska vara på hemmaplan, ibland måste jag få vara lite spontan. Jag fick frågan 15 minuter innan spelstart och jag hann minsann både byta om och köra dit. Just spontanitet är lite av en bristvara i familjelivet just nu tycker jag,      

Kommentarer

Populära inlägg