Här kommer det.....

 Jag har sagt upp mig! Mer än så tänker jag inte linda in det, men så är det. Det har varit ett tufft beslut som tagit väldigt långt tid, längre än de flesta kan ana. 4 år ganska exakt har jag varit i Mörrum på Mörrums Kronolaxfiske och Sveaskog, ett bra och tryggt bolag. Ni som hängt med i media vet att det är fantastiska framtidsutsikter och mycket på G. Vi har tillsammans satt många bollar i rullningar som det nu gäller att fullfölja och hålla i, hoppas jag. jag hoppas att de fortsätter i samma anda med utveckling och strategi vi lagt framåt. 

Det är tuffare än man kan tro att ta detta beslut, men för mig känns det rätt, jag ska inom kort berätta vad jag ska göra härnäst, för såklart har jag en plan. Men den kan jag inte berätta idag, tar det en annan dag.

I morgon ska min tjänst komma ut som ledigt, jisses, undrar vilka reaktioner det kommer ge, lär få ett och annat samtal och mail. Det blir alltid spekulationer "har hon fått sparken", "vad har hänt" osv, funderade ett tag på om jag skulle lura i folk att jag vunnit på Lotto och ska vara ledig på obestämd tid, eller säga att jag blev utköpt för x antal miljoner och ska nu ägna mig åt Yoga. Men det är inte roligare än att jag har fått ett nytt uppdrag och sa därför upp mig, slutar mitt jobb den 30 April och kommer börja med det nya 1 Maj! Jag tycker det är roligare att kalla det för uppdrag i stället för jobb. Det är så  jag ser det, som så mycket mer än ett jobb, det har jag alltid gjort så även med Mörrum och innan med First, för mig är det en livsstil! Det jobbet jag skriver på för, det företaget bakom, det åtar jag  mig att stå bakom som jag förväntar mig att det står bakom mig i min yrkesroll. Viktigt och enkelt tycker jag, men jag vet också att många inte ser det så, och det är också ok, för vissa är ett jobb "bara" ett jobb.

Allt känns lite märkligt just nu, men det känns bra! Roligt och jag är taggad till tänderna! Dock vet jag att det kommer bli sorgligt också, att lämna något är alltid sorgligt, jag avskyr "hej då". Min mobil är full av fina bilder från jobbet, utmed ån, fiske, kurser, saker jag lärt mig - oj vad jag lärt mig saker. Jag har fått möjlighet att utbilda mig och lära mig saker inom fiske, tillsyn, skog, skogsbruk, jakt, ledarskap, vattenvård, ekologi, myndighetsutövning. Jag har fått vara med i sammanhang jag aldrig trodde jag skulle få uppleva, jag har varit på middagar med ambassadörer från olika länder, landshövdingar, generaldirektörer, politiker, musiker, kungar, drottningar, prinsar och prinsessor, forskare, ungdomar och helt enkelt fantastiska människor, jag ska göra ett längre inlägg framöver med allt jag är tacksam för, jag har trotts allt några månader kvar och jag ska njuta av den tiden också. 

Nu börjar jakten på den perfekta efterträdaren, är det du? Kan du göra mitt jobb bättre ? tveka inte sök nu!             


Kommentarer

  1. Du kommer glänsa även på nästa äventyr 🥰

    SvaraRadera
  2. Meeeen då hinner jag inte ner till Mörrum och fiska med dig. Önskar dig lycka till på ditt nya uppdrag. Du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb i Mörrum. Kramar ❤️

    SvaraRadera
  3. Jag väntar med spänning på vad ditt nästa uppdrag blir. Vad det än blir så kommer du att göra ett fantastiskt bra jobb. Lycka till!🌟

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg