Stockholmare

Min Mamma kom inom och tog Zeke med sig på sina ärende nu på eftermiddagen vilket öppnade dörrarna för mig att jogga och jag tänkte att det är lika bra att ta tillfället i akt och jogga en långrunda vilket resulterade i att jag just avslutat dagens 1,1 milsrunda vilket känns skönt för både kropp och knopp! 


Och på tal om knopp så ska jag även till frissan nu i eftermiddag när Andreas slutat och äntligen ska jag få ordning på mitt slitna hår (senast jag var hos frissan var i feb) Efter 10 månader av amning så tappar jag just nu massor med hår, även mycket av mitt tidigare blekta hår har gått av vilket gör att jag måste klippa en bit idag, jag som sparat för att få långt så länge!! 
Här är en före bild där ni tydlig ser att vissa etapper gått av: 

Idag lyssnade jag på unika människor podden där Bibgo intervjuades, det var bra sällskap på vägen. Efter att nu ha lyssnat på massor med poddar på intressanta människor slår det mig nästan alla de jag lyssnat på innehållet Stockholms människor !? De pratar om "Östermalm" och "söder" - måste man bo i Stockholm för att anses som framgångsrik ? Nej så vet ju vi vettiga människor att det inte är, och speciellt med dagens teknik, du kan ju bo i stort sett var som (med vettig uppkoppling) och göra jobb world wide, men ändå så är det väldigt Stockholm focuserar, och så är det något provocerande med den där dialekten! Jag tycker vi generellt borde bli bättre på att lyfta fram små ställerna, de framgångsrika människorna som inte råkar bo på söder, observera att framgångsrik inte är det samma som rik i mina ögon, utan någon som gör det de drömmer om, någon som sattsar, lever som de lär, vågar och är väldigt intressanta som personer - I Blekinge har vi massor med spännande framgångsrika  människor. Ska utveckla dessa tankar vid senare tillfälle. 



Kommentarer

Populära inlägg