Midsommar 2016

I år valde vi att fira midsommar på Mallorca, ett fantastiskt bra beslut. Vänner till oss har lägenhet där och vi har försökt få ihop en resa med båda familjerna ett bra tag och när just midsommar passade oss alla var vi tvungna att slå till snabbt och boka annars hade inte detta heller blivit av. 

Vi har haft en långweekend från torsdag till söndag och det var faktiskt kanon, vi har badat, solat, ätigt, druckit bubbel, ätigt glass, nöjda barn och nöjda föräldrar!! 

Självklart hade vi sill & potatis lunch även här nere.

Resan har gått bra, Zeke sov sig igenom båda flygresorna och både på dit och hemresan satt jag bredvid fantastiska förstående människor, de bussade och pratade med Zeke (den stund han var vaken) de hjälpte till och visade hänsyn, jag kunde ju lika gärna hamna jämte någon sur uppstramad person. Andreas satt brevid de andra två och de är lätta att ha med, de sov också både dit och hem. 


Zeke tog 5 egna steg där nere, bara en gång dock, men han gjorde det. 


Med facit i hand var det dock ingen bra idé att åka det tidiga flyget, 6:50, det innebar att vi steg upp kl 2:50 körde kl 3 var på kasrup ca 5, jag kunde inte sova på natten och inte heller på planet, jag var helt tom i huvudet framåt eftermiddagen på torsdagen. När vi bokade tänkte jag att det var nice att ha hela torsdagen där nere, men så här i efterhand var jag så trött att det var svårt att njuta den dagen, jag har dock sällan somnat så snabbt och sovit så hårt som nattenen därpå. 


För mig var det premiär på Mallis, och jag gillade det skarpt, nu hann vi inte se så mycket men för min del behövs inte det, jag hann uppleva många mysiga restauranger och mysiga ställen på denna helgen. Jag har också lärt mig att det är nödvändigt att ha eouros med (i kontanter) jag tänkte att det räcker med kort, men icke, vissa restauranger och även taxibilarna tog enbart cash, nu vet vi det! 


Jag tog med mig skorna och löparkläder men det blev ingen joggingtur där nere, jag tog mig något motvilligt en runda på 3,5 km nu på kvällen hemma i Sverige, det var segt men som vanligt skönt när det är gjort (att jag åt pizza 2 h tidigare gjorde inte saken bättre) 









Kommentarer

Populära inlägg