Igår började dagen inget vidare! Att bli besviken, upprörd och arg är igen bra start på en dag, totalt meningslöst!! Varför jag blev arg är en lång historia och inget jag kommer dela med mig av här, men hade saker kommunicerats så hade inte situationen uppstått alls i samma omfattning - mitt råd är: glöm inte prata om saker! Jag tillhör den sorten människa som vill och behöver prata om ALLT, nog om detta. 

Idag har vi firat skolavslutning med kyrka, fika, glass, pannkakor och så fick barnen välja aktivitet, det blev bibblan! Bra ställe det där, jag uppskattat att ungarna gillar att besöka biblioteket, brukar slinka med några böcker hem och ibland även en till mig: 


Idag regnar det (ej på avslutningen) vilket jag tycker är skönt, växterna mår bra, luften blir frisk, jag Slipper trädgårdsarbetet utan dåligt samvete. 

Det här med skolavslutning har jag starka minnen från, dofterna av syren och björk, nya fina kläder, fika i vår fina skola vi hade i fridafors, dessa kommer jag bära med mig för evigt, jag är därför noga med att skolavslutningen ska vara speciellt även för våra barn, så de också minns dessa stunder i alla dagar.



Kommentarer

Populära inlägg