Behöver semester

Igår var vi på försenad tiomånaders kontroll, inga konstigheter och check på alla utvecklings stadier och kurvan följs. 


Förutom en fläck på ena armbågen och en på benet är han nästan fri från eksemen, de kräver just nu liten insatts i form av mjukgörandekräm vilket är skönt för både honom och mig. 

Igår och idag känner jag mig trött, riktigt trött i både huvudet och kroppen. Jag joggade 6km igår enbart för att få vara själv i de 35 min det tar att jogga. Jag vet att ni moraltanter inte tycker man får säga att det är jobbigt med barn ibland, men ibland är det det! Just nu är det ingen fritids och om jag fick en kr för varje gång jag hörde ordet "mamma" hade jag varit ekonomisk oberoende nu, jag vet att jag en dag kommer sakna att barnen behöver mig och jag kommer då driva dem till vansinne och tjata på dem, ringa dem och vara allmänt "på" 


Just nu behöver jag semester, låter märkligt när jag är föräldraledig? Inte alls!!!

Zeke är med på noterna och pakade direkt 



Så här ser våra promenader ut denna veckan, ett barn är på ridläger och den andra har andra hästkrafter att leka med 






Kommentarer

Populära inlägg