Mörkhårig!

Igår var jag med om en märklig sak, jag var hos frissan och det blev inte ett dugg som vi varken bestämde eller trodde någon utav oss, alltså varken jag eller frisören. Jag ville ha kopparfärg, vi bestämde mörkt i botten och en kopparfärg som poppar i längderna, jag vill ju gärna ha ett hår som märks, inte mer slingor eller inte rött. När vi väl tvättat ur håret så är hela mitt hår mörkt, mörkt, mörkt rött! Frisören fattar inget och såklart jag har ingen aning, bara att detta blev inte ett dugg som vi sa. För mig är det inte så allvarligt, det är bara hår! Men vad jag blev besviken över var att jag ändå förväntades betala ordinarie pris? Jag ska alltså betala för något jag inte beställt? För mig är det samma som om någon hade kommit till oss på restaurangen och beställt hjortfile, men fick fiskpinnar och förväntas betala för hjortfilén, jag är besviken! 

Men om vi nu bortser ifrån att jag är helt mörkhårig så är livet bra. Helt plötsligt blev det kul med inredning och jag har skapat ett nytt instagramkonto som Ni gärna får följa: tostarps_skola heter det. 

Ingen kan undgått att det kommit väldigt mycket snö och är svinkallt. Jag hittar inga snöskyfflar och de är helt slutsålda på de butiker jag kollat på - dagens I-landsproblem, vet ni var det går att få tag på ? Tips mottages gärna. 

Idag ska vi till min mor och äta lutfisk, som jag längtar, det är så oerhört gott


Kommentarer

Populära inlägg